Kursusbeskrivelse

Guidede meditationer og opmærksomhedsøvelser
Træningen tager udgangspunkt i læring gennem erfaringsbaseret viden, det vil sige indsigt og forståelse gennem træning
af egen opmærksomhed. På kurset arbejdes der bl.a. med guidede meditationer, kropsskanning, mindful yoga og
strækøvelser samt kognitive opmærksomhedsøvelser. Øvelser der styrker den kropslige opmærksomhed og gør dig
klogere på dynamikken og sammenhængen mellem tanker, følelser og kropslige fornemmelser.

Opmærksomhed til kroppen
Meditation er med til at bringe opmærksomhed til det du mærker i kroppen, de følelser der er tilstede samt de
tankemønstre du har. Ved at blive mere bevidst om dette kan du bl.a. opnå øget mental ro og balance, mere nærvær,
større psykisk robusthed og øget koncentrationsevne. Ligeledes vil du opleve at du bliver mindre reaktiv.

Øget bevidsthed
Du vil opleve at du har bedre forudsætninger for at træffe valg idet du er bevidst om det der foregår i dit sind. Du lærer at
iagttage dine tanker som tanker og ikke en afspejling af virkeligheden. Du lærer at være til stede i det der er.

Hjemmearbejde
Der vil være hjemmeopgaver fra gang til gang og du skal kunne afsætte ca. 1 time dagligt til hjemmearbejde 6 ud af
ugens 7 dage.


Det er en process hvor du kommer i kontakt med dig selv på en anden måde end du nok er til daglig, en spændende og
lærerig proces, der kræver hårdt arbejde.
chris hartmann - mindfulnessinstruktør og fysioterapeut - tlf: 28 47 15 93 - mail: ch@chrishartmann.dk

MINDFULNESS
din vej til fuld opmærksomhed